top of page
  • תמונת הסופר/תRotem

אביב 2020

בסופ"ש הקודם הכנתי קפה וישבתי להכין לעצמי לוח השראה, לראות אם יש איזה טרנד חדש שאני רוצה לאמץ העונה. אחרי הקפה, מילאתי את המדריך שאני בדר"כ משתמשת בו, כדי לאזן את לוח ההשראה עם הצד הפרקטי - כמה חם יהיה, אילו אירועים יש באופק, עם מה באמת הלכתי בחודשים האחרונים וכו'... זה השלב המקדים לסידור עצמו, שאני בדרך כלל עושה ממש לפני סידור הקפסולה, אבל לפני ששמתי לב - השבת נגמרה.


השבוע, ניצלתי את יום הבחירות השלישי כדי לקפל, לאחסן ולתקן את בגדי החורף ואז להוריד, לגהץ ולעדכן את קפסולת האביב (אחרי שבחרתי, כמובן). הרבה פעלים - הבה נפשט את התהליך:

  1. אני מוציאה ממדף האחסון שלי את כל בגדי הקיץ.

  2. ממיינת את הבגדים לארבע ערמות: לקפסולה, לאחסון, לתיקון ולהתראות (לויצ"ו\ צ'לסי, תלוי בסוג ומצב הפריט).

  3. ניגשת בשנית לארון, והפעם - מוסיפה את כל בגדי החורף שלא יהיו חלק מהקפסולה הנוכחית לערמת ה-"לאחסון".

  4. בשלב הזה, כמות הבגדים בארון ובערמת ה-"לקפסולה" נעה סביב ה-60 פריטים, אז אני מצמצמת לאט לאט עוד בגדים לערמת ה-"לאחסון". כדי לקבל החלטות פרקטיות, אני ממיינת עם המדריך לצידי ומקפידה לשמור על איזון בין קטגוריות שונות - יחס חולצות\מכנסיים, כמות הג'קטים.. עד שאני מגיעה לקולקציה של 35-40 פריטים שאני מרוצה ממנה.

  5. מחזירה את ערמות האחסון למדף העליון ומסדרת את הפריטים שצריכים תיקון בשקית לחייט, שקית לסנדלר ושקית של דברים שאני יכולה לתקן לבד.

  6. שולפת את המגהץ, ודואגת שכל הפריטים בקפסולה יחכו בארון מוכנים לשליפה.

  7. יוצרת רשימה של הפריטים שחסרים לי לקפסולה הנוכחית. מבחינת כמות הפריטים, אני משאירה לפריטים החדשים "מקום", כלומר, דואגת שעם הפריטים שאני מצפה לקנות לא יהיו יותר מ-45* פריטים.


*מספר הפריטים לא חקוק באבן, כל אחת יכולה למצוא את הכמות שעובדת בשבילה והמספר יכול להשתנות מעונה לעונה. בשבילי - הגבל העליון הוא 45 פריטים. ההגבלה עוזרת לי להמנע מגם וגם וגם (גם פריטים מנצנצים, גם אינדי, גם צבעים נועזים), ולהצמד לכמות פריטים שמתאימים ברובם אחד לשני.

תהליך הסידור לוקח לי בדרך כלל שעתיים כולל הגיהוץ. ולהן התוצאה:


העונה רשימת הקניות שלי כללה זוג נעליים נוסף, עגילים גיאומטריים* ופריט בצבע לילך (נמצא בביקור זריר לויצ"ו וכבר תלוי בארון אחרי כביסה וגיהוץ). כנראה ששני הפריטים הנוספים ירכשו לקראת פסח כדי שאוכל ללבוש אותם לראשונה לסדר. *תכשיטים ואקססוריז לא נכללים במתלחה, זה מן רעיון קפסולה בסיסי, ואף על פי שזה נשמע בהתחלה מוזר להפריד, בפועל - הרבה יותר קל לבנות מלתחה בלי אקססוריז ובאופן טבעי הרעיון של מעט ואיכותי מחלחל גם לשם.


יופי, אז דיברנו על הפריטים, ועכשיו, קצת אאוטפיטים:



רוצה שנדבר, נארגן ונשדרג את הארון שלך? הזמיני עכשיו בפגישה וירטואלית 1:1


bottom of page