top of page
  • תמונת הסופר/תRotem

עשר על עשר - קיץ 2020

לפני חודשיים, אוקסנה הזמינה אותי לצלם סרטון על קונספט הקפסולה בערוץ שלה. אחרי שסיימנו לצלם היא אמרה לי - למה שלא נעשה לנו גם איזה אתגר? ואני אהבתי את הרעיון, כי אני אוהבת ששתי יוצרות תוכן עושות משהו יחד, וכל אחת נותנת את הזווית שלה. הסכמנו שאתגר העשרה פריטים בעשרה ימים, שנפוץ מאד בקרב בלוגריות בחו"ל, יהיה משהו שיהיה מגניב לעשות גם בישראל. ולפני שבועיים אוקסנה כתבה לי - הסרטון עולה, הגיע הזמן לאתגר! ואני חשבתי - אוקיי, אני יום וחצי מתקופת מבחנים אבל it's now or never, זה בטח יסתדר.



לפני - התכנון

אני הייתי בטוחה שהאתגר האמיתי יהיה הכביסות. קיץ, ישראל, אני מזיעה. מאמצע מאי ועד סוף נובמבר אני מחליפה כל יום חולצה, לכן - החלטתי שאני אכבס כל ערב את החלק העליון, כך שאהיה רגועה ולא אדחוק את עצמי לפינה.

השיקול של הכביסות הוביל אותי גם בבחירת הפריטים - היה לי ברור שהמאזן צריך להיות לטובת חלקים עליונים, כלומר יותר חולצות ממכנסיים. כתבתי Summer 10x10 בגוגל, הסתכלתי על גרפיקות וראיתי שרוב הנשים הגיעו לאותה מסקנה. המאזן הוא בדרך כלל לארבע-חמש חלקים עליונים, עם שלושה-ארבעה פריטים תחתונים ושמלה אחת. לא כולם כוללים נעליים באתגר, אבל אני אמרתי - יאללה, יהיה יותר מעניין ככה.


בחרתי לי נבחרת מותאמת אקלים בקפידה, אבל בספירה שניה גיליתי שנבחרו רק תשעה פריטים, והחלטתי להוסיף את הגופייה הכסופה של הדס קולודני, שהייתה עד כה פריט חגיגי מבחינתי ולא חלק מהקפסולה שלי בשגרה. לאור הקורונה טיים, החלטתי להתנסות ולראות אם היא זורמת גם ביום-יום, כשאין כלה וחתן בסביבה. להלן התוצאה הסופית:


*באנגלית כדי שזה יהיה פינטרסט פרדלי, מנסה פה משהו חדש.


אחרי - מסקנות ורשמים

  • כביסה אז יוזואל - ביומיים הראשונים כיבסתי את החולצה\שמלה שלבשתי ביד בערב, אבל דיי מהר הבנתי שבגלל שאנחנו עושים כביסה כל 3-4 ימים זה לא באמת נחוץ, כי יש מספיק בגדים. כן, כן - אשר יגורתי ממש לא בא לי, מסתבר שגם בקיץ הישראלי אפשר להספק בארבע חולצות ושמלה כחלקים עליונים לעשרה ימים.

  • לא הלכתי לפי התוכניה - סיפרתי לכן שתכננתי בקפידה כדי לודא שיהיה לי מגוון וכיף, אבל בפועל היו לי מספיק שילובים כדי לא לדבוק באאוטפיטים שתכננתי ולזרום עם עצמי בבקרים. (ראו סעיף - "מתוך השקט צמחו רעיונות חדשים").

  • מיוט לעשרה ימים - באופן כללי, בשבילי ארון קפסולה משקיט רעשים. הבחירה המוקדמת והמושכלת מצמצת באופן משמעותי את כאב הראש של מה ללבוש בבוקר ואת תחושת האין-לי-מה-ללבוש שלפני הקפסול התעוררה אצלי כל יומיים. עכשיו, כל זה מתעצם כשיש עשרה פריטים. זה התאים לי בול לתקופת מבחנים.

  • מתוך השקט צמחו רעיונות חדשים - ניקינו רעשים חיצוניים, יש ארבע חולצות, שלושה חלקים תחתונים, שמלה ושני זוגות נעליים, ופתאום.. את מסתכלת אחרת על אותם פריטים. שילבתי פריטים שיש לי כבר שנים באופנים חדשים, לא רק זה עם זה - אלא גם עם אקססוריז. למשל - שלפתי את האודם הסגול החורפי שלי כי הבנתי שהוא סוגר את הפינה עם חולצת חמרה וג'ינס. זה פתח לי את הראש, כמו תמיד - כאין לך לאן לברוח את מוצאת דרכים יצירתיות לגרום לדברים לעבוד.

  • גם בעשרה פריטים יש כוכבים - יש פריטים שלבשתי פעם אחת וזהו, ולעומת זאת עם הגי'נס הישר שלי הלכתי בארבעה מתוך עשרה ימים. זה רק הדגיש לי כמה אותם בייסיקס מעולים שמרגישים כמו עור שני מבחינת נוחות אבל גם גורמים לך להרגיש גורג'ס נחוצים הרבה יותר מהתוספות בצדדים.

  • ואללה נהנתי - היה לי כיף לגלות שמה שנשמע כמו מינימליזם הארד-קור הוא בעצם התנסות ממש חביבה שפותחת לי את הראש ומחזירה אותי לליבה של קונספט הקפסולה - לא צריך הרבה, רק צריך לבחור בקפידה.


לא רציתי להפציץ בתמונות, אז את כל האאוטפיטים הסופיים אתן יכולות לראות באינסטגרם -> חוץ מהפיד, יצרתי גם היילייט עם כל התמונות וקרדיט לארבעת העוקבות שעשו לי סטיילינג בשלושת הימים האחרונים של האתגר, כשפתחתי את העניין להצבעת הקהל.


מילת סיכום - ממליצה.

אני חושבת שאעשה לעצמי אתגר כזה אחת לעונה, ולו רק כדי להתחבר מחדש לשורשים - להיזכר שבסוף כל מה שצריך אלו פריטים שהם בייסיק בשבילך (ולא בהכרח בייסיק פר אקסלס, ראו ערך - החצאית האדמדמה). הרעיון של הקפסולה זה ליצור לך את הבסיס הזה ואז לשדרג עם אקססוריז או תוספות קטנות מעונה לעונה, ואני חושבת שלפעמים גם אני נאבדת - עולה לי חשק לקניות, או שאני מרגישה הייתי רוצה להיות כמו ההיא עם הסגנון פצצה (קרן בריט שיק, יאבלה, אני מרגישה כמו הוביט ליידה), אז זו תזכורת מחזקת ונעימה.



רוצה שנדבר, נארגן ונשדרג את הארון שלך? הזמיני עכשיו בפגישה וירטואלית 1:1




bottom of page