top of page
  • תמונת הסופר/תRotem

קפסולה & הריון - מחשבות ראשוניות

היי, אז כן - זה קורה! אני בהריון. ממש כמעט באמצע. והסיבה שלא סיפרתי עד עכשיו היא שזה ההריון הראשון שלי, והייתי דיי מבולבלת מכל הבדיקות והעניינים ההריוניים ורציתי לחכות לזמן שאני ארגיש בנוח לחלוק, שזה עכשיו - בשבוע 19, תחילת החודש החמישי.


חשבתי שיהיה מעניין לחלוק איתכן איך ההריון משפיע על הקפסולה שלי, או יותר נכון - איך אני מתכננת לקפסל בתקופת ההריון. עד כה נתקלתי בכמה אתגרים:

  1. הבגדים שלי כבר לא מתאימים לי - כל אלו שאצרתי לעצמי במשך השנים לא נסגרים, או שאני פשוט לא רוצה ללבוש אותם כרגע מחשש שימתחו ויאבדו צורה, זה הותיר אותי במצב הלא רצוי של הצמדות לטיצים.

  2. מסתבר ששוק בגדי ההריון דיי מצומצם - בטח אם מסתכלים דרך עדשה אקולוגית\ חברתית, חשבתי שיהיה דיי קל להשיג פריטי הריון יד שניה אבל זה התגלה כאתגר לא קטן.

  3. איך לדעת מה לקנות? - אני רוצה להיות כמה שיותר מדויקת ולקנות פריטים ורסטליים שישמשו אותי בצורה מיטבית ויגרמו לי להרגיש שיקית גם ככל שאני נעשית יותר לוויתנית, אבל.. הריון ראשון, קשה לי להעריך איך הגוף שלי ישתנה\ מה יהיה לי נוח.

בזכות הסגר, והזמן שהוא פינה לי, היה לי זמן לשבת לקרוא, לחקור, לסדר את הארון חצי מיליון פעם ולחשוב איך אני יוצרת לעצמי מציאות שבה כיף לי להתלבש בבוקר. כמובן, מדובר במחשבות ראשוניות ויכול מאד להיות שדברים ישתנו תוך כדי, אבל.. להלן הממצאים ו-"תוכנית העבודה" שלי לחודשים הקרובים:


כרגיל, גרסה לחובבות הוידיאו - שיחת סלון על ענייני הריון וקפסולה:



גרסה לחובבות הבלוגים הקלאסיים (קצת יותר תכלס):

  • אוי לא, מידה מעל זה לא פתרון אולטימטיבי - בשנה האחרונה, שידעתי שהריון באופק, בכל פעם שנתקלתי במכנסיים ממש להיט שהיו קצת גדולים עלי, רכשתי אותם מתוך מחשבה שאני לא רוצה להגיע למצב שיש לי בטן, אין לי מה ללבוש ואני צריכה לרוץ לחנויות (מתכון לקניות לא מחושבות). סה"כ רכשתי 3 פריטים וחשבתי שכיסיתי את עצמי. אממה, כעת שיש לי בטן - אני מגלה שמכנסיים רגילים מידה מעל זה פשוט לא זה, כי אני נראת כמו דובון ולא כמו אישה הריונות ושיקית. אסביר - המכנסיים גדולים יותר הם פשוט גורמים לי להראות גדולה יותר ולא מחמיאים לגזרה ההריונית שלי. הבנתי שאני רוצה בגדים שיגרמו לי להרגיש טוב עם עצמי, ידגישו את הגזרה ההריונית המתהווה שלי ולא פשוט יכסו לי את הגוף. כלומר, לתת לבטן שלי, שאני כה מתרגשת ממנה כל פעם שאני מסתכלת במראה, את צומת הלב שמגיעה לה. כדי להמחיש, להלן תמונה של פריט מוצלח ופריט פחות מוצלח להריון, מתוך הפריטים שיש לי היום בארון:

  • סטופ! זמן למחשב - כשהבטן שלי התחילה לבצבץ וכבר לא היה לי נוח לשבת ברוב המכנסיים שלי, והבנתי שהמכנסים הגדולים הם פתרון זמני בלבד, עלה לי דחף חזק ללכת לקנות 2-3 מכנסי הריון, כאלו קלאסיים שיחליפו אחד לאחד פריטים שכבר יש לי. אבל כפי שכתבתי מעלה - למצוא בגדי הריון פשוטים, מאיכות גבוהה ביד שניה או בעיצוב מקומי הסתבר כעניין לא פשוט בכלל. מה גם, פתאום גיליתי שהחולצות שלי קצרות עלי, והשמלות נמתחות כדי להכיל את הבטן - והבנתי שכמה זוגות מכנסיים לא יסגרו את הפינה. אני צריכה לחשוב איך אני בונה לי קולקציה כייפית שתשרת אותי בחודשים הקרובים בלי להתדרדר לדפוסי עבר של ללכת לקניון ולקנות ה-כ-ל מא' עד ת'. כלומר - להבין איך אני עושה דברים בצורה מחושבת שתואמת את תפיסת העולם שלי, וגם - לנסות על הדרך לצמצם את כמות הקניות - כי בכל זאת, מדובר במצב זמני... מאתגר!

  • המערכת: קפסולה חודשית - חקרתי, חשבתי והגעתי למסקנה שההריון שלי זו אחלה הזדמנות להתנסות בקפסולה לטווח זמן קצת יותר קצר ממה שאני רגילה - חודש במקום עונה. גם ככה אנחנו בחילופי עונות מוזרים עכשיו ויש הגיון בהפרדה בין הקפסולה לאוקטובר לזו של דצמבר, אבל בעיקר זה ייתן לי את המקום להבין מה אני רוצה ומה נוח לי תוך כדי ההתפתחות הבטנית ויעזור לי להמנע מרכישות מיותרות בכך שבכל פעם אוסיף בדיוק את מה שאני צריכה כדי להחליף את הפריטים שכבר לא מתאימים לי.

  • לייבא מאמא -> יד שניה -> עיצוב מקומי -> להכין בעצמי -> לקנות ברשתות - מאיפה יגיעו כל אותם פריטים שאוסיף לקפסולה? בדיוק לפי התעדוף שרשמתי. אמא שלי גדולה ממני ב-2 מידית ויש לה מבחר של חולצות ארוכות ושמלות רחבות, מתוכן הצלחתי למצוא כמה פרטים שמחמיאים לגוף ההריוני שלי ולא גורמות לי להרגיש דובית. כרגע השאלתי ממנה 2 שמלות וחולצה שמתאימים למזג האויר הנוכחי, וכשיתקרר אחזור לתחקר גם את בגדי החורף שלה. למה זה עדיפות 1? א. אמא שלי שיא הסטייליסטית ויש לה פריטים מהממים. ב. מעדיפה להשאיל מלקנות כי מדובר במצב זמני. ג. זה חינם (כן, כן - כמובן שיש גם שיקול כלכלי!). את המשך התעדוף אתן מכירות - אחפש קודם כל פריטי הריון יד שניה, אם לא אמצא - אפנה לעיצוב מקומי או אתפור לעצמי, ואם אגיע למצב שאני ממש לא מצליחה למצוא פריט מפתח שאני חושבת שישרת אותי נאמנה בזמן הזה - אלך למחלקת ההריון באחת מהרשתות ואקנה את אותו פריט. למה האופציה האחרונה בכלל על השולחן? כי אני ראילית. כדי לגרום לקפסולה לעבוד צריך כמה פרטי בסיס טובים שמאפשרים לשאר הפריטים להיות לבישים ובעצם מהווים סוג של עמוד שדרה לקפסולה, למשל, במקרה שלי - טי שרט שחורה או ג'ינס בהיר בגזרה ישרה. מהרחרוח עד כה - בהחלט עשוי להיות מאתגר למצוא ג'ינס בגזרה ישרה להריונית. ובגלל שמבחינתי מדובר בפריט חובה שארגיש "אני" ויהיה לי נוח - אני לא פוסלת קנייה ממוקדת של פריט מסוים שאתקשה למצוא ברשת לא סביבתית בעליל. יכול להיות שיש נשים שזה לא תואם את הגישה שלהן - אצלי החזון הוא לפעול מתוך מחשבה, ובמציאות הלא אוטופית בה יש פריטים שקשה להשיג ויש לי הגבלות כלכליות - זה אומר לפעמים לקנות קניה ממוקדת גם מרשתות.

  • פאוזה על קניות השקעה - אתן מכירות את רשימת הפריטים שלי לטווח ארוך, האמת שהיא עברה קצת שינוי ואני צריכה לכתוב על זה, אבל באופן כללי - יש לי רשימת קניות לטווח ארוך כדי לדעת מה אני מחפשת מעבר לעונה, זה מאפשר לי להיות יותר חכמה עם קניות יד שניה ולנצל מבצעים בצורה מיטבית. בכל מקרה - הבנתי שעכשיו זה לא זמן טוב לקנות בגדים שהם פריטי השקעה כמו חליפה משרדית או מכנסיים מתרחבים עם מותן גבוהה - פשוט כי אני לא בטוחה איך הגוף שלי יראה אחרי ההריון. כמובן שאני רוצה לקוות שאחזור לעצמי אבל רוצה להשאיר גם חלון לאופציה אחרת, להיות סלחנית ולקבל את עצמי. לכן - למעט פריטים "סלחניים" כמו סוודר אובר-סייז ועוד כמה חברים - אותם פריטי השקעה שנמצאים ברשימה לטווח ארוך יחכו לאחרי הלידה. מי יודע - אולי ישתנה אורח החיים שלי, הסגנון שלי, הצרכים שלי.. לא רק הגוף! בקיצור - למעט הקלאסה של הקלאסה שאמצא ביד שניה\ מבצע חיסול, אני רוצה להמנע מקניות של בגדים לא הריוניים בתקופת ההריון.

  • זמנם הגדול של האביזרים - מה כן? אני חושבת שזה זמנם של האקססוריז ברשימת הפריטים לטווח ארוך שלי להגיע לראש סדר העדיפויות! כעת שהתקציב לא מופנה לקניות השקעה של בגדים, אני בהחלט רואה את עצמי רוכשת את חישוקי הזהב העבים שאני חומדת עליהם בשנתיים האחרונות, או תיקי הצד המעניינים. אוסיף שכשהגוף משתנה, יש איזו נחמה בכך שהתכשיטים והנעליים עדיין מתאימים, עדיין נשארים לי פריטי דגל שהם "אני", חלקים מהאוסף שממשיכים לשרת אותי ובכלל לא משנה להם שהמכנסיים הורחקו לאגף האחסון וחזה הגיע לגודל חסר תקדים.


זהו, לבנתיים. שמחה לחלוק איתכם את המחשבות והפתרונות שאני מוצאת לעצמי גם בדרך החדשה הזו - אבל כמובן שאין חכמות כבעלות ניסיון! אני ניובית לגמרי בנושא, ואם יש לכן המלצות - על חנויות ששווה להכיר, טריקים להגדלת פריטים, פריטים שכל הריונית צריכה להכיר... דברו איתי, אני ממש אשמח לשמוע! יאללה, נגלה ביחד מה יקרה באמת בהמשך הדרך..ובנתיים - היכנו לחצי שנה של תמונות הריוניות!


bottom of page