top of page
  • תמונת הסופר/תRotem

מעבר לקפסולה - ספורט & בית

היי יקרות, אחרי סופ"ש ראש השנה הארוך השתכנעתי שהאוויר קצת מתקרר ושהגיע הזמן לומר שלום לקפסולת הקיץ המתארכת שלי (הלו - כבר סוף ספטמבר!) ולהתחיל לסדר קפסולה לסתיו. אתמול התחלתי במלאכה, ועל הדרך כבר סידרתי את מדף האחסון שלי וזה גרם לי לחשוב- אני מקבלת לא מעט שאלות על מה קורה עם הבגדים שלא בקפסולה, משני סוגים מרכזיים - איך את מאחסנת את הבגדים? ואיזה בגדים הם בדיוק?


עכשיו כשיש לי שבועיים בין תארים, סיימתי לתרגל ולא התחלתי ללמוד - זו הזדמנות מצוינת לשבת קצת לכתוב, לערוך ולצלם, לגעת בנושא של כל מה שקורה מחוץ לקפסולה. אלו ראשי הפרקים שילוו אותנו בתת-סדרה הזאת:

ואחרי המיני סדרונת הזו - נחזור לשיח קפסולאי כמו שאנחנו אוהבות ונדבר על הצד האתי והחברתי של קניית בגדים - איך משווים בין אופציות שונות, מה הן בכלל, איך מגלים ואיך מחליטים... אבל בנתיים - הבא נצלול לתוך קולקציית בגדי הספורט שלי!


גרסא לחובבות הוידיאו:


גרסא לחובבות הפוסטים הקלאסיים, מילים ותמונות:

  • לא קולקציה זוטרה - בגדי הספורט חשובים לי במיוחד כי אני עושה ספורט בין 5-6 פעמים בשבוע, ורוצה שתמיד יהיה לי משהו זמין ונוח שיגרום לי להרגיש יפה כשאני מתאמנת.

  • קפסולה לא מתוכננת - מה שקרה עם בגדי הספורט שלי הוא שהלך הרוח הקפסולאי השתלט לי על המוח ולכן, אף על פי שזה לא היה לפי תוכנייה, נוצרה לי קפסולה של בגדי ספורט שמתאימים זה עם זה ולצרכים שלי. אילו הלך רוח אתן שואלות? קודם כל ההסתכלות על הפרטים הקטנים כדי להבין מה עובד בשבילי ומה לא. כלומר, כל פעם שמצאתי את עצמי מחכה לפריט שוב ושוב שיצא מהכביסה יצרתי לעצמי תזכורת מנטלית של - היי, היה לי ממש נוח לתרגל עם גופיה עם גב פתוח, במיוחד שהיא מכותנה, זה עובד בשבילי. וכשמשהו לא עבד, כלומר נח על המדף ולא משך אותי להתאמן איתו, אותו הדבר - ממש לא נוח לי שיש רשת בגב של הברכיים, צריכה לזכור לא לקנות את זה שוב. התעכבתי מול עצמי כדי לפרק כל פריט למאפיינים כמו בד, צבע, גזרה להבין מה עובד ומה לא. עכשיו, לא רק שקניתי רק פריטים עם אלמנטים שראיתי שעובדים בשבילי, אלא הגעתי תמיד בגישה שאקנה רק פריטים שיתאימו למה שכבר יש לי - שוב, בצבעים וגם בגזרות. וזאת באמצעות המבחן הידוע שאני אוהבת לעשות במעמד קניה - האם אני רואה את עצמי לובשת את הפריט הזה לפחות ב-5 אאוטפיטים שונים? למשל - האם הטיץ הזה מתאים עם לפחות 5 חולצות ספורט שיש לי ונעלי הספורט שלי? ושאלת ההמשך המתבקשת היא - והאם כבר יש לי את הפריט הזה ואני סתם קונה עוד או שזו קניה של פריט בסיס שישמש אותי? לכן, באופן טבעי, עם הזמן הגעתי למצב בו יש בקולקציה שלי רק פריטים שאני אוהבת ומתאימים זה לזה, שיש בה גזרות חוזרות של פרטי בסיס עם כמה פריטים מיוחדים ששונים זה מזה, וצבע הבסיס ששולט ללא ערעורין הוא השחור הכה-פרקטי (שנוח לי להתאמן בו כי הוא מתאים עם עצמו ועם כל הצבעים האחרים + רואים פחות זיעה + פחות מתלכך ויותר קל לתחזוקה) ומסביבו יש כמה פרטי צבע.

  • התלכדות של בגדי בית ובגדי ספורט - לא סתם בחרתי לאחד את קטגוריית בגדי הספורט והבית, בשנתיים האחרונות מדובר אצלי בקטגוריות כמעט זהות. אני מתחילה את מרבית הימים בשבוע בתרגול יוגה, ובדרך כלל נוח לי להשאר עם בגדי היוגה המאווררים גם כשאני הולכת לסופר או עובדת מהבית. (לא בימים בהם אני מתרגלת עמידת ידים או דברים מפרכים מאין אלו שגורמים לי להזיע מהקודקוד ועד לכפות הרגליים). גיליתי שאני לא כ"כ צריכה מכנסי פיג'מה וגם בערבים אני מעדיפה ללכת עם טיץ קצר איתו אני גם מתחילה את התרגול יום אחרי. לכן, הפסקתי לקנות בגדי בית שאינם מתאימים ליוגה, אבל בכל זאת יש לי כמה כאלו מהתקופה של לפני ההחלטה\ ממתנות\ בגדי יום שאהבתי אך נשחקו ועברו למחלקת הבית.

  • בית קברות לטי-שרטים - שליש מהחולצות בקולקציית הספורט\בית שלי מקורן בחולצות טי יום-יומיות שאיבדו צורה או התבלו. אם חולצה קצת מרופטת אני לא ישר מוציאה אותה לגלות, אלא מעבירה אותה לערימת בגדי הספורט שלי, רואה עם נוח לי להתאמן איתה. ברוב המקרים, בגלל שאני אוהבת טי-שרטים גדולים מכותנה ביום-יום, המעבר עובר חלק. הצעד הזה מאריך את חיי המדף של החולצות שלי בשנה לפחות, עם זאת כאשר הן מתחוררות\ מאבדות צורה לגמרי אני נפרדת מהן, כי בכל זאת - אני אוהבת להתלבש יפה גם כשאני עושה ספורט (אני חושבת שזה אשכרה גורם לי להתאמן יותר טוב, כשאני נראת כמו סמרטוט אני מרגישה בהתאם!).

  • איפה כל זה נמצע בארון - אה, שאלה טובה! ובכן - הפריטים האלו מאוחסנים בחלק העליון של הארון, מדף מתחת למדף האחסון - בגובה שאני עדיין מגיעה אליו בלי כסא אבל מופרד מהקפסולה שלי. באידיאל - הייתי רוצה מגרה עם בגדי ספורט, אבל כל עוד אנחנו גרים בדירות ישנות בתל אביב כנראה אמשיך להתפשר, ואני בסדר עם זה.

  • למה הפרד ומשול בין בגדי ספורט לבגדי קפסולה? אין אצלי הפרדה חדה כ"כ - אני בהחלט הולכת לפעמים עם טיץ וסניקרס לאוניברסיטה או ממשיכה את היום עם החולצה שתירגלתי איתה יוגה בליוות ג'ינס, אבל כדי לא להעמיס ויזואלית כשאני פותחת את הארון אני אוהבת לאחסן את בגדי הספורט בנפרד.


וכעת, בדגמון אקטיבי (ליטרלי) מתוך הפיד :


מקווה שזה עושה קצת סדר ומשקף יותר טוב איך אני מתנהלת, ונותן חומר למחשבה - אולי על איך כדי להתנהל עם בגדי ספורט, את כל נושא חזיות הספורט אסקור כחלק מהפוסט על הלבשה תחתונה. זהו לבנתיים, שיהיה המשך שבוע מצוין!

רתם

bottom of page