top of page
  • תמונת הסופר/תRotem

4 העקרונות של מלתחת קפסולה

אבל בכל זאת, לא רציני לכתוב בלוג על ארון קפסולה בלי לפרוט את ארבעת העקרונות הקלאסיים, כללי המסגרת היותר פרקטיים שתמצאו בגוגל אם תקלידו "ארון קפסולה":


א. 30-40 פריטים הם כל מה שצריך לעונה תלת-חודשית. הרעיון הוא שתהיה לך כמות פריטים שאשכרה תוכלי לדמיין בראש כדי "לשלוט" במה שקורה במלתחה שלך. נשמע מעט? בואו נסבר את האוזן - מדובר ב-7 זוגות מכנסיים, 3 חצאיות, 10 חולצות, 5 שמלות, 5 זוגות נעליים. אני בספק אם אני השתמשתי בכזו כמות של פריטים באופן יום יומי כשהארון שלי היה עמוס (מרוב אפשרויות פשוט שלפתי את אותם פריטים שוב ושוב).

ב. הבגדים שלך צריכים להתאים למזג האוויר באזור שלך, לגוף שלך ולאורח החיים שלך. הרעיון הוא לדעת מה מתאים ולדעת לשאול את השאלות הנכונות על הפריטים שאני מכניסה לארון. לפני שאת מגהצת כרטיס, לשאול- האם חצאית המיני היפה הזו מתאימה לשגרה שלי? האם הצבעים שלה גורמים לי להרגיש טוב? אמרנו שמצמצמים את כמות הפריטים, חלק מהמטרה היא להתחיל לשים לב למגמות ולהבין מה פרקטי, נעים וגורם לך להרגיש טוב.

ג. תחתונים, אביזרים, בגדי ספורט ובגדי אירועים לא נחשבים חלק מארון הקפסולה. הרעיון הוא לבנות ליום יום מלתחת בסיס מותאמת אישית ולעדכן אותה מעונה לעונה עם אביזרים. כל היתר? כביכול מהצד. מתמקדמים בלבנות מלתחה לפעילויות שאת עושה רוב הזמן ואם יש צורך בונים עוד תתי מלתחות (לאירועים, להרצאות, לריצה..).

ד. קניות עושים בצורה ממוקדות. הרעיון הוא לקנות בהתאם לחוסרים במלתחה (זו של ה-30+- פריטים שאנחנו יכולות לנהל), ולהתמקד בפריטים שישרתו אותנו לאורך זמן - מותאמים לצרכים שלנו, איכותיים ובגזרות קלאסיות (שלא ימאס לנו בעונה הבאה). ההמלצה הרווחת היא לקנות בתחילת עונה, כדי להתאים ולדייק את המלתחה לעונה הנוכחית ולשכוח מההתעסקות בקניות עד העונה הבאה.

זהו.

יש לזה כל מיני ורסיות - אבל אלו העקרונות. פשוט, לא?


גם אחרי שבע שנים, זה עדיין הבסיס מבחינתי, אבל היום אני פחות במספרים ויותר במהות, וגם מתעמקת בפרטיקות - איך יודעים מה מתאים לך? איך בונים רשימת קניות? איך עושים את כל השינוי בצורה הדרגתית שלא תגרום לנו להרגיש מוגבלות?


אפשר לומר שמפה צמחתי, אלו היו העקרונות שאימצתי כדי לעשות סדר בבלאגן (ליטרלי), ואחר"כ פיתחתי והתפתחתי. על כך בפוסט הבא!


שיהיה סופ"ש מצוין,

רתם

bottom of page