top of page
  • תמונת הסופר/תRotem

5 טיפים לרשימת קניות משדרוגת


קניות הן לא טאבו כשמדברים אופנה ירוקה, במוקדם או במאוחר תצטרכי משהו או תרצי להתחדש, ואין דרך טובה יותר להיות צרכנית סביבתית מאשר לדייק מה את רוצה. אבל איך?




#1 תפרקי את ההשראה תפרקי את התמונה הגדולה לפרטים, בדיוק כמו כשעשית כדי להבין למה הפריטים שאת הכי אוהבת ללבוש עובדים בשבילך. באינסטגרם, בפינטרסט או ברחוב – תנסי להבין מה בדיוק את אוהבת, והאם זה משהו שבאמת תרצי להתנסות איתו. שאלות מנחות: מה אני אוהבת - הגזרה של הג'קט? הרעיון של שיכוב? הצבעים? (טוב -> דברים שאת יכולה לאמץ!) או.. את זווית הצילום? מבנה הגוף של הדוגמנית? (מגניב לפוסטר, אבל מקור פחות טוב להשראת מלתחה!)

#2 תרשמי הכל, ותתעדפי תני דרור לכל החשקים שלך, תרשמי כל פרט ופנטזיה קטנה. עכשיו כשהכל מול העיניים תחשבי - כל הדברים האלו יכולים לחיות בהרמוניה באותו ארון? (גם מגפי הבוקרים, גם צהוב, גם כובעים מחודדים, גם פרנזים..? ) תביני מה לא מתכתב עם החזון שלך ותוציאי אותו מהרשימה. אז תדעפי איפה את רוצה לשים את הזמן והכסף שלך העונה.


#3 רשימה כותבים בבית תקשיבי לכלל הזהב הזה – בעיקר כשאת בחו"ל והכל קוסם לך. בבית תוסיפי, תערכי ותשני את הרשימה כמה שבא לך, בחנות או בזמן גלישה – ראי אותה כתזכורת למה שאת באמת צריכה ורוצה, ואל תערכי אותה במעמד קניה. #4 בחנות: הסכם חילופין & החרגה אחת אוקיי אבל מה אם אני בחנות ויש פה משהו פשוט מופלא? בדיוק בשביל לאפשר לעצמי את הגמישות במקרים כאלו יש לי הסכם מול עצמי – או שאני קונה את הפריט במקום פריט שיש לי ברשימה (למשל מכנסי חאקי במקום ג'ינס, כי הם עונים על אותה פונקציה) או שאני מאפשרת לעצמי החרגה של פריט אחד שלא תכננתי בכל מעמד קניה (בחו"ל – נגיד 5 לכל החופשה). ככה אני צריכה לחשוב טוב טוב לפני שאני קונה משהו שלא היה רשימה – האם זה מספיק טוב כדי שאוותר על פריט ברשימה שלי? או – מספיק טוב כדי שזה יהיה ה-פריט שאני מחריגה?


#5 רשימת אי-קניה נגיד מצאתי פריטי וינטג' מטורפים בביגודית ואני נמלאת בחשק להביא את כולם הביתה, ממש עוזר לי שיש לי תזכורת לכל הדברים שאני לא צריכה, בין אם זה דברים שאני נוטה לקנות ולהתחרט (שלום חולצות לבנות מכופרתרות), ובין אם זה דברים שפשוט יש לי די והותר מהם בהתאם לצרכים שלי בשגרה (אהלן מכנסיים מחויטים).



אלו היו הטיפים שלי!

רשימת קניות היא לא תנ"ך, היא כלי שלך לעזור לעצמך לדייק את הקניות שלך. תהיו אוטנטיות עם עצמכן לגמרי – תכתבו את כל החשקים, תנו לעצמכן את היכולת לשנות ולעדכן. רק כך רשימה באמת באמת תשרת אתכן לעבר מציאת סגנון אישי ולא תגביל אתכן ותיצור תסכול נוסף או תחושה של "אני צריכה להשיג כך וכך".



bottom of page