top of page
  • תמונת הסופר/תRotem

#מהלבשתיבינואר

תקציר מנהלות למי שלא באינסטוש:

מזמינה אתכן להצטרף אלי ובמשך חודש תמים, הלא הוא חודש ינואר הבכור, לנתר אחרי מה שאתן לובשות כדי לדייק את המלתחה שלכן & להפוך לצרכניות יותר חכמות.



למה כדאי להצטרף?

  • כדי לאתר פערים בין מה שאת מניחה שאת לובשת למה שאת לובשת בפועל.

  • כדי להגדיר טוב יותר את הסגנון האישי שלך.

  • כדי להבין מה משותף לבגדים שאת לובשת במלתחה שלך, ומה משותף לאלו שלא.

  • כדי להפרד מפריטים שאת לא לובשת בפועל ולדייק את המלתחה שלך (להקל על פרידה מפריטי "אולי" שנמצאים בארון שלך הרבה זמן).

  • כדי להפוך לצרכנית חכמה יותר תוך זיהוי קטגוריות שכבר יש לך מספיק פריטים בהן, פערים במלתחה ומאפיינים\ קטגוריות\ פריטים שאת לא לובשת ולכן לא כדאי לך לקנות.

אני אישית רוצה לקחת על עצמי את האתגר הזה בגלל הסיבה הראשונה שמניתי - לאפיין את הפערים בין מה שאני מניחה שאני לובשת למה שאני לובשת בפועל. אפרט: לפני שנה וחצי סגנון החיים שלי השתנה ב-180° - עזבתי את משרד ההייטק והתחלתי לעבוד מהבית כמנהלת מדיה חברתית. השינוי הזה השפיע מאד על האופן בו אני מתלבשת - פחות מכנסיים מחויטים (למרות שאני מאד אוהבת!) ויותר מיני בגדים שמתאימים לימים שמתחילים בשיעור יוגה וממשיכים לעבודה מהבית, בלי החלפות באמצע. פחות שיק ומופקדות, יותר קוזינס. ואז גם נכנסתי להריון, וכולנו נכנסנו לסגרים... בקיצור - שינוי גדול! אממה - השינוי באורח החיים לא אומר שהטעם שלי השתנה, ובטח לא שהמלתחה שלי השתנתה. גם מנטלית, עוד לא ממש התרגלתי לקנות בגדים לאורח החיים החדש והביתי שלי - כלומר, אני עדיין חושקת בסוודרים צמריריים יפיפיים (אע"פ שאני סופר אלרגית לרוב הצמרים, והכיבוס שלהם יותר מאתגר) ופחות בסווצ'רטים מטרנינג (שפחות גורמים להתקפי עיטושים, ויותר קל לנקות). לכן, אני רוצה לנצל את החודש הזה כדי לראות שחור על גבי לבן במה אני משתמשת עכשיו - בתור מישהי שעובדת מהבית, בתור הריונית.. לעדכן את בסיס הנתונים על בסיסו אני מקבלת החלטות כמו מה לכלול בקפסולה שלי כדי שתהיה פרקטית (ולא רק סטיילסיטית) או במה כדאי ולא כדאי להשקיע כסף בתקופה הקרובה.


על איזה משתנים ננטר?

  • מספר הפעמים שלבשנו כל אחד מהפריטים במלתחה שלנו

  • קטגוריות הביגוד (שמלות\ מעילים\ ג'ינסים) שאנחנו לובשות הכי הרבה והכי מעט

  • הצבעים שאנחנו לובשות הכי הרבה והכי מעט

  • סוגי הבדים שאנחנו לובשות הכי הרבה והכי מעט

  • מאיפה הגיעו הפריטים שאנחנו לובשות הכי הרבה והכי מעט

אלו המשתנים שאני הכנסתי לטבלאות שהכנתי (ראו מטה), אבל כמובן שאתן יכולות להוריד משתנים שפחות מעניינים אתכן, ו\או להוסיף משתנים אחרים כמו - מחיר הפריט\ מתי נקנה\ מדינת ייצור וכו'...


איך זה יקרה בפועל?

הבה נצלול לפרקטיקה, יש הרבה דרכים לנהל רישום, חקרתי קצת והכנתי... טמפלייט לטבלת מעקב!

לדיגיטליות (כמוני), להלן טבלת אקסל (שאפשר להעלות גם לגוגל שיטס כדי שתהיה זמינה בפלאפון לעדכון יומי):

טמפלייט טבלת מעקב לניהול מלתחה
.xlsx
Download XLSX • 23KB

לחובבות המחברת והעט - לגמרי אפשר לקחת את כותרות העמודות של המאפיינים שאתן רוצות לנטר אחריהן וליצור טבלה בדיו, כמו שניתן לראות פה:



כמה המלצות:

- כדאי לשריין שעה קבועה לסימון הפריטים שלבשתן ב-24 השעות האחרונות (להצמיד לארוחת בוקר\ ערב).

- תחליטו מראש לאיזה רזולוציה אתן נכנסות - אני למשל הולכת לנתר אחרי פריטי היום יום ובגדי ספורט, אבל לא נכנסת לרזולוציה של הלבשה תחתונה (למרות שלגמרי אפשרי!).

- להכניס בבת אחת מראש את רוב הפריטים שלכן לרשימה (לקח לי 35 דק') - ובכך להפוך את העדכון היומי ליותר קצר ויעיל, במקום למטלה מייגעת.

- כשאני קונה פריט חדש אני נוטה ללבוש אותו יותר וזה עשוי ליצור מצג שווא של מה שאני לובשת בפועל כפקטור "החדש" לא משפיע, לכן - כדי להמנע מהטיות, אני אשתדל להמנע בקניות במהלך ינואר.

למה עכשיו?

כי נעשה את זה יחד! לפעמים קשה למצוא את הכוחות לאמץ הרגל חדש, במקרה הזה - להתחיל לתעד באופן יום יומי מה לבשנו. המודעות לכך שעוד אנשים עושים את אותו הדבר במקביל עשויה לתת לנו את הפוש להתמיד, גם אם אין שוב מחויבות בפועל.

להמשיך בטווח הארוך

תכנים ששווה להכיר אם את מעוניינת להמשיך עם המעקב לפרק זמן ארוך יותר ולהוסיף אלמנטים נוספים למעקב:

bottom of page